Galleri

Tågluff Europa sommaren 2007

Jag, Johan, Thim och Jonas drog iväg på ett äventyr via rälsen under 4 veckor. Vi flög ner till Paris och följde sedan rutten –>Barcelona–>Nice–>Monaco–>Milano–>Venedig–>Kroatien–>Budapest—>Prag–>Munchen–>Frankurt för att sedan flyga hem till Sverige. En härlig sommar!

Abisko – Nikkaluokta Sommaren 2010

Patrik och jag kände oss sugna på lite fjällvandring så vi for upp till nordligaste Sverige. Dryga 12 milen under ett par dagar inklusive Kebnekaise blev resultatet. Lugnet och ro är det jag minns mest härifrån!

Les Arcs/ La Plagne Januari 2011

Ett gäng grabbar och en tjej drog ner på en av flera roadtrips mot franska alperna. Snön är vår vän!

Afrika Januari 2011

En häftig kontinent som andas allt vad jag söker för att stilla sina sinnen. Jag hade en dag i Nairobi, Kenya, innan jag for ner till Tanzania. Här blev det safari för hela slanten med besök i Serengeti, Ngorongoro, Lake manyara och Tarangire.
Mitt möte med bergsgorillor i Uganda var ett minne för livet då jag var ensam med en grupp djur! Efter detta blev det mer adrenalinstinnt nere i Sydafrika…

Utah Februari 2011

Otroliga mängder snö blandat med amerikansk naturkultur gjorde denna månad skojig! Både jag och Patrik håller nog med om att det är såhär skid-och brädåkning ska upplevas! Innan vi lämnade landet blev det ett par dagar i Las Vegas.

Fillipinerna Mars 2011

Här mötte jag upp svenske Robert på ön Siargao för 2 veckor i surfens anda. Nog tar man det lugnt så jag passade på att utforska ön lite mer och dök vid Moalboal och Donsol. Ett unikt möte med valhajar hanns också med.

Mexiko April – December 2011

Wow, vart ska jag börja beskriva Mexiko? En tid som har format och gjort mig till den person jag är idag. Jag åkte hit för att volontärarbeta på ett marint kartläggningsprojekt där mitt område blev koraller. Under mina 10 veckor som volontär   levde vi på en strand och dök dagligen för att samla in data. Vi hade även andra projekt på sidan såsom fågelskådning och partnerarbete i grannbyn Punta Allen. Efter de 10 veckorna var jag hemma i Sverige under en dryg månad för att sedan åka tillbaka till basen på ett stipendium, och därigenom arbeta som Divemaster och en i ledarstaben. Finns inte ord för att beskriva hur varmt om hjärtat denna tid ligger mig och alla vänner för livet!

USA på cykelsadeln Sommaren 2012

Om Mexiko skapade min dykpersonlighet så visade denna resa att ingenting är omöjligt! Välbekante Patrik och jag tog oss an kontinenten cykelledes med start i Yorktown,VA, på östkusten. 830 mil och 3 månader senare var vi framme vid San Fransisco via Seaside,OR. Så många härliga människor, skiftande natur samt vår upptäckt av vår personliga kapacitet gör detta äventyr till något utöver det vanliga!